Verandering

04:21

Veel mensen vragen zich af of verandering goed voor je is. Ik heb dit eens opgezocht op Google en kwam uit op veel onderzoekjes hiernaar. Best gek, waarom zou je dat willen weten? Ga je dan geforceerd zorgen voor veranderingen? Ook zag ik dat heel veel mensen hier een andere mening naar hebben. Er zijn hele columns over veranderingen en mensen die hun dilemma's delen. Sorry not sorry, maar ik vind dat redelijk overdreven. Ik vind dat je je leven moet leven en maar moet zien waar het naartoe leid. Klinkt echt over the top cheesy, (because it is).




Ik heb ook veel verandering in mijn leven gehad. Leuke veranderingen. Ik ben gegroeid (letterlijk en figuurlijk), ik heb veel geleerd van onder andere mijn fouten, ik ben slimmer geworden, ik ben opgegroeid, noem maar op. Maar helaas zijn er ook een hoop nare veranderingen. Mijn vader werd ziek. Dood ziek. Wat kan je er aan doen? Niets. Het is gebeurd, en je moet er mee leren om te gaan. Het is op je pad gekomen, is dit eerlijk? Waar heb ik dit aan verdiend? Als je zo gaat denken, maak je jezelf gek. Maar toch springt deze vraag altijd in je hoofd. Ik heb dit gelijk uit mijn hoofd gehaald. Iedereen heeft zo zijn eigen manier van dit verwerken, of te vergeten. Althans, dat is wat de mensen om je heen denken dat je hebt gedaan, maar toch zit het diep. Je kan niet zomaar iets vergeten, het zit diep en je kan dit niet zomaar ontwijken door de toen alsof je het bent vergeten. Ik deel mijn verdriet niet met andere, af en toe krop ik het zelfs een beetje op door de denken dat er veel ergere dingen in de wereld zijn. Maar dat betekend niet dat je verdriet mag hebben aan minder erge situaties.

Er zijn ook hele leuke veranderingen in mijn leven gekomen, bijvoorbeeld: studeren in Utrecht. Ik vind het echt ontzettend leuk en voel me hier helemaal thuis. De opleiding is leuk, mijn klas is top, ik leer veel nieuwe dingen en ik merk dat ik mezelf echt ontwikkel. Het reizen is zeker anders en erg wennen. Ik moet veel vroeger mijn bed uit. Als ik half 11 moet beginnen, moet ik alsnog om half 8 mijn bed uit. Uitslapen zit er voor mij niet meer bij. Maar je moet er wat voor over hebben, wat voor opgeven.

Het is wel grappig, want het was nooit mijn bedoeling om dit artikel zo persoonlijk te maken en bepaalde dingen er bij te betrekken. Alsnog vind ik het fijn om dit online te zetten. Ik merk dat ik vaak artikelen ga maken wanneer me iets dwars zit. Ik zie het bijna als een soort online dagboek, wat absoluut niet mijn bedoeling was. Ik hoop dat dit soort artikelen jullie ook gaat bevallen.

You Might Also Like

0 reacties